Slip for snot!


Det glæder os, at du kigger med!

Velkommen til "Slip for snot". Forløbet er delt i 3 dele. Den første handler om dine muligheder for at styrke din krops immunforsvar, ved nogle ganske få tiltag.
Anden del handler om, at give sig selv lov til være syg, når man er syg. Den tredje del handler om, hvorfor vi mennesker har svært ved at ændre vaner, selv om vi ved det er det eneste rigtige.
Vi ønsker dig rigtig god fornøjelse!


Det er her, du selv kommer ind i billedet, for du kan starte i dag!
Har du mod på, at åbne døren til en bedre livskvalitet?

Dit mentale immunforsvar er så vigtigt at forstå. Vores tanker er dominerende og kan arbejde både for og i mod os, derfor er bevidsthed altafgørende.
Iben Broby - Mentale immunforsvar
Dit fysiske immunforsvar er fantastisk. Det er på arbejde 24/7 for at passe på dig. Det fortjener alt den støtte du kan give det, så det forbliver stærkt.
Birgitthe Sommer - Fysiske immunforsvar


Dit immunforsvar omfatter alle dele af dig.  
Din krop, dine celler
 og dit sind!

For os handler sundhed om at tage varer på sig selv. Om at mærke hvad kroppen fortæller undervejs. Det handler blandt meget andet, om at have et stabilt blodsukker, så kroppen er i balance og fungerer optimalt. Når vi oplever svækkelse i kroppen og føler at den ikke har det godt, så huske at stoppe op og lytte efter kroppens symptomer og give den lov til at heale op.



Her kan du læse lidt om, hvad vi ellers kan tilbyde dig.

Dit fysiske immunforsvar

Mange mennesker tror at vira og forkølelse bare er noget der kommer og så er det væk igen. Sådan kan det opleves. Men det behøver ikke være sådan. Det er muligt selv at forebygge, ved løbende at styrke dit immunforsvar, for at blive mindre ramt af sygdom. Hvis du bliver syg, så kan din krop lettere bekæmpe sygdommen og øger muligheden for, at du bliver hurtigere rask. Du kan derfor lære, at forstå hvordan dit immunforsvar fungerer, og hvordan den kan blive din vigtigste ven.

Sov godt

Når vi sover nulstiller og oplader både krop og hjerne til en ny dag. Ved at optimere din søvn, giver du din krop de bedste betingelser for reparation i løbet af natten. Du vil lære hvordan du påvirker din nattesøvn allerede fra du står op, samt hvordan din vejrtrækning kan hjælpe dig til en bedre søvn. Gevinsten er, at du vågner mere veludhvilet, giver din krop optimal mulighed for at restituere og derfor har mere overskud og energi.

Alt bevægelse tæller

Der er flere fordele ved at få pulsen op hverdag. Blandt andet styrkes dit hjerte, lunger, muskler og dit generelle energiniveau. Det giver dig en bedre kropsfølelse, stærkere krop og frigiver lykkehormoner, som styrker dit mentale velbefindende. Det er afgørende for at minimere risici for nedslidning, skader, eventuelt stress/depression og anden sygdom. Din krop skal tjene dig hele livet.

Din kost - Spis fornuftigt

Uden mad og drikke, duer helten ikke. Dine depoter skal fyldes op med mad der supporterer dig. Din mad skal indeholde proteiner, grøntsager, fedt og kulhydrater af rigtig god kvalitet.
Vi deler, i samarbejde med Kostpilot.dk, en masse spændende opskrifter. 
De fleste menneske har svært ved at leve alt for stringent, når det handler om kosten. Vi har fokus på, at skabe balance mellem sund mad og afvigelser.

Dit mentale immunforsvar - Du bliver hvad du tænker

Det er muligt at skabe mentalt overskud, ved målrettet at sætte fokus på vores tanker og vaner. Gode vaner danner rammen om et godt liv. Vi lægger op til ,at du for en kort stund, vender emner som hverdagsliv, meningsfuldhed, nærvær, taknemmelighed, reaktioner, ting uden facit, blot inspiration til stille stunder.